نشست احتمالی سازمان ملل در بیست و ششم سپتامبر با محوریت موضوع ایران به ریاست ترامپ

 

صفحه خبری جوانان امروز –  ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل بر عهده ایالات متحده امریکاست و بنا به گزارشات رسیده و تائید خانم نیکی هیلی سفیر این کشور در سازمان ملل در جلسه ای  روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور (چهار سپتامبر – به وقت محلی)  در سازمان ملل به ریاست شخص دونالد ترامپ برگزار شود ، وی همچنین افزود که ترامپ قصد دارد سران سیاسی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل را در پایان ماه جاری میلادی در نشستی با موضوع ایران گرد هم آورد. به گفته خانم هیلی، هدف این نشست این است که فشار بر ایران به دلیل نقض احتمالی قطعنامه‌های سازمان ملل افزایش یابد.

 تاریخ نشست مزبور چهارم مهرماه (۲۶ سپتامبر) اعلام شده است، و نیکی هیلی به خبرنگاران گفت که دونالد ترامپ  اصرار دارد که اطمینان حاصل کند که ایران به نظم جهانی پایبند است.! او از جامعه جهانی خواست درباره «تهدیدهای ایران برای منطقه» صحبت کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از محافل دیپلماتیک گزارش کرده که ایران می‌تواند تقاضا کند در نشست یادشده سخنرانی کند. ایران هنوز به این موضوع واکنش نشان نداده است.

انتظار می‌رود که حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز سوم مهر (یک روز پیش از نشست احتمالی) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

از سوی دیگر، دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل، گفت که چنین نشستی با موضوع ایران باید به پیامدهای خروج آمریکا از برجام هم بپردازد.

با سپاس از توجه شما به این مطلب

این سایت برای کاهش هرزنامه‌ها از ضدهرزنامه استفاده می‌کند. در مورد نحوه پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.